.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت فيلم مستند وطن در گيلان

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گيلان از ساخت فيلم مستند وطن در اين استان خبر داد و گفت: اين فيلم داراي نگاه حداكثري به جوانان در زمينه دفاع مقدس است.


 رسول جلائي  در جلسه هماهنگی ستاد هفته دفاع مقدس گیلان يكي از شيوه‌هاي تبليغ را واكسينه كردن جامعه دانست و اظهار داشت: بعضي از مواردي كه در جامعه رواج پيدا كرده بايد به صورت منطقي ارائه شود.
وي آثار فرهنگي در زمينه دفاع مقدس را داراي بيشترين مخاطب عنوان كرد و افزود: كتاب «دا» تا كنون 130 بار تجديد چاپ شده است و فيلم‌هاي دفاع مقدسي ركورد بيشترين فروش فيلم در سينماهاي كشور را شكسته است.
جلائي با بيان اينكه مخاطبان بسيار آثار دفاع مقدس براي كساني كه در حوزه فرهنگ كار مي‌كنند داراي پيام‌هايي است، تصريح كرد: اگر در كشور جنگي اتفاق بيفتد تمام جوانان در آن شركت مي‌كنند.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گيلان حضور 40 ميليون نفري در انتخابات را از صحنه‌هاي حضور مردم خواند و يادآور شد: افراد در حال حاضر با گذشته متفاوتند اما عقيده‌ها متفاوت نيست و گسست بين نسلي وجود ندارد.
وي تفاوت‌ها را قابل پذيرش بيان كرد و گفت: هر تفاوت و اختلاف ديدگاه براي كساني كه كار فرهنگي مي‌كنند مقابله نيست.
جلائي از ساخت فيلم مستند وطن در گيلان خبر داد و گفت: اين فيلم داراي نگاه حداكثري به جوانان و جامعه در زمينه دفاع مقدس است.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گيلان با اشاره به اينكه فيلم وطن در هفته دفاع مقدس به صورت رايگان در شبكه‌هاي خانگي توزيع مي‌شود، ابراز داشت: طرح گيل‌مردان و دفاع مقدس در راستاي تدوين نقش دستگاه‌هاي دولتي در 8 سال جنگ تحميلي در قالب مصاحبه با كاركنان اداره‌هاي مختلف گيلان در حال انجام است.
به گفته وي، 30 دستگاه در فاز نخست در 6 ماهه دوم سال جاري براي اين امر مشخص شدند و بالغ بر 6 هزار ساعت مصاحبه درباره نقش دستگاه‌هاي دولتي در دفاع مقدس انجام مي‌شود.
جلائي با اشاره به ساخت فيلم نقش گيلاني‌ها در دفاع مقدس، بيان داشت: اين فيلم از طريق صدا و سيما پخش مي‌شود ضمن اينكه دو فيلم در حوزه پشتيباني از جنگ در هفته دفاع مقدس سال جاري كليد مي‌خورد.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گيلان توزيع 3 هزار جلد كتاب در هفته دفاع مقدس را از ديگر اقدام‌ها برشمرد و افزود: از كتاب قهرمان كه در حوزه كودك و نوجوانان تاليف شده در هفته دفاع مقدس رونمايي مي‌شود.
وی انجام فعالیت‌های ماندگار را در اولویت عنوان کرد و متذكر شد: برای ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس باید به طرف برنامه‌های ماندگار حرکت کنیم.
جلائی غفلت از تهاجم فرهنگی را موجب نفوذ دشمن در فضاهای رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: غفلت از دفاع مقدس رزمندگان و پیشکسوتان ما را تهدید می‌کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ایثار و شهادت را از شاخصه‌های دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: رفتار جامعه باید با فرهنگ دفاع مقدس پیوند مناسبی ایجاد کند.
وی توجه به تاریخ شفاهی جنگ و ایجاد نمایشگاه اسناد دفاع مقدس با رویکرد نقش دستگاه‌های اجرایی را از جمله فعالیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف بیان کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف فعالیت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس را در قالب تابلوهایی به نمایش بگذارند.
جلائی مسابقه کتابخوانی در عرصه دفاع مقدس را تاثیرگذار خواند و اذعان داشت: در موضوع تجلیل باید تلاش کنیم به طرف چهره‌های فراموش شده برویم.
دبیر ستاد هفته دفاع مقدس گیلان به خردسال‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان اشاره کرد و یادآور شد: این رزمنده در سن 10.5 سالگی در سال 59 به جبهه رفته بود و خردسال‌ترین رزمنده دفاع مقدس کشور گیلانی است.
وی دیدار دستگاه‌های اجرایی با خانواده‌های شهدا و رزمندگان را از دیگر فعالیت‌های نهادها برشمرد و بیان داشت: امسال یادواره‌های نخستین شهدای دفاع مقدس در هر شهرستان برگزار می‌شود.
جلائی با تاکید براینکه رزمندگانی که در دوران غربت اسلام و جمهوری اسلامی به جبهه‌ها رفتند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند، تاكيد كرد: توجه به حوزه کودک و نوجوان یکی از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.583 seconds.